FOTOBLOG: Leden a únor 2021, aneb jaká byla letošní zima mým objektivem

Dne 10. 1. 2021 na Vysočině již ležel sníh. Zároveň se zde po několikaleté pauze na Staré Tišnovce objevila místo okoukané Regionovy náhradní souprava v čele s Lachtanem 714.028. Tuto mimořádnost jsem zvěčnil nedaleko zastávky Rovné - Divišov. Tyto soupravy zde dříve jezdily zcela běžně.
 

Letošní zima nezačala úplně svým typickým počasím a člověk se spíše cítil jako na jaře. Nicméně během ledna se objevil sníh a teploty klesly pod nulu, což pro mě znamenalo využít sněhové pokrývky co nejvíce. Nakonec se mi během ledna a února podařilo pořídit několik koukatelných zimních záběrů, o které bych se s Vámi chtěl nyní podělit. Všechny záběry jsou tentokrát čistě tuzemské.


Dne 13. 1. 2021 jsem si vzal rychle jeden den volna a vyrazil zkusit štěstí na Bezdružickou lokálku, kde byla jistá šance potkat legendární Klabavku 810.368. Cesta přes republiku se zadařila a já odjížděl s vytouženou trofejí. Snímek byl pořízen při rozjezdu z dopravny Kokašice.

Odpoledne se Klabavka vrátila do Bezdružic znovu. Na tomto záběru jsem ji zachytil při odjezdu zpět do Plzně.

Dne 15. 1. 2021 se v Brně naskytl poněkud netradiční pohled na rychlík do Šumperka. V jeho čele totiž na přípřeži stanula slovenská lokomotiva 350.012. Lokomotiva byla po této netradiční trase navážena z Bratislavy do Olomouce.

Krátká zastávka v dopravně Slatina nad Zdobnicí na lokálce Doudleby - Rokytnice v Orlických horách dne 23. 1. 2021.

Tři týdny jsem trpělivě vyčkával, až na Železné Rudě nastanou ideální podmínky pro focení. Nakonec jsem se 13. 2. 2021 dočkal a vyrazil jsem pofotit místní klasiky. Na tomto záběru se rozjíždí lokomotiva 754.063 ze zasněžené stanice Špičák se Sp 1702 z Plzně.

Další krasavice na Železné Rudě byla bleskovka 754.024 z rychlíkem R 776 z Prahy.

Třetí lokomotivou na Železnorudské trati byl rovněž bleskový Brejlovec 754.027 v čele osobního vlaku Os 7542.

Na další den po návratu z Rudy 14. 2. 2021 jsem si zajel na odpolední vycházku do Vések, kde jsem zachytil běžný luhačovický rychlík v čele s brněnskou bleskovkou 754.023.

Dne 17. 2. 2021 se na jihlavských rychlících mimořádně objevil zelenošedý brejlovec 754.043, který jinak zůstává schován v Havlíčkově Brodě. Zachytil jsem ho na výjezdu z Brna-Horních Heršpic. Během několika měsíců toto místo projde kompletní přeměnou, trať bude modernizována a elektrizována.

Dne 27. 2. 2021 jsem v Brně-Králově Poli zachytil dalšího zelenošedého brejlovce 754.047 se spěšným vlakem Sp 1781.

Dne 28. 2. 2021 se v zapomenuté stanici Karviná-město objevil mimořádný osobní vlak. Motoráček 810.533 sem udělal jeden mimořádný obrat jako symbolické rozloučení s osobní dopravou na trati Dětmarovice - Petrovice u Karviné. Krátkou reportáž z jízdy naleznete ZDE.

Poslední únorový den 28. 2. 2021 byl zároveň posledním dnem, kdy bylo možno se ještě vydat ven, volně po republice. Od 1. 3. 2021 vstoupilo v platnost opatření k razantnímu omezení pohybu obyvatel, kdy volnočasový pohyb je možný pouze v katastru obce. Snad se epidemiologická situace venku za nějakou dobu opět zlepší :-)

 

Text a foto: Petr Jetelina 2021

Pokračovat:

FOTOBLOG: Březen a duben 2021 pohledem mého objektivu

FOTOBLOG: Shrnutí roku 2020 mým objektivem

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlakem do Ruska přes Pobaltí: Díl 1.: Jedeme do Moskvy a Kazaně [2019]

Směr Balkán: Vlakem po Albánii [2018]

S Regiojetem do chorvatské Rijeky [2020]

Směr Balkán: Kosovo a Makedonie [2017]

Směr Balkán: Černá Hora a Srbsko [2021]

S Vlakfestem do Bosny, 1. část: Banja Luka a Mostar [2021]

Zastavení osobní dopravy na lokálkách Středočeského kraje [2021]

Zastavení osobní dopravy na trati Čelákovice – Mochov [2021]

Malá železniční exkurze do polských Glucholaz [2014]