FOTOBLOG: Březen a duben 2021 pohledem mého objektivu

Milí železniční přátelé, měsíce březen a duben jsou za námi a tak opět přišel čas se ohlédnout, co se mi podařilo objektivem fotoaparátu zachytit. Bohužel tyto dva měsíce byly poznamenány zásadním omezením volného pohybu obyvatel od 1. března až do 14. dubna 2021. V této době jsme mohli pouze do zaměstnání nebo na procházku v domovské obci. Přesto jsem se snažil s fotografováním nezahálet a pár zajímavých snímků pořídit. Stejně jako v lednu a únoru, i nyní vzikly všechny fotografie u nás v tuzemsku.

První polovina března byla pro mě neaktivní. Až 15. 3. 2021 jsem se vydal k Posvitavským vlečkám, kde jsem zvěčnil posunující prasátko 700.634 z podniku Lindegas. Ráno bylo hezky teplo a slunečno, vypadalo to na pomalý příchod jara.

O čtyři dny později však bylo vše jinak. 19 .4. 2021 napadl v noci sníh. Ten sice během brzkých dopoledních hodin roztál, ale při focení prasátka na Posvitavské vlečce vytvořil zajímavou atmosféru.

Dne 22. 3. 2021 jsem si při cestě do zaměstnání odskočil do Sokolnic-Telnic, kde jsem zachytil posunující prasátko 703.652 z místního kovošrotu.

Dne 26. 3. 2021 jsem opět zavítal k Posvitavským vlečkám. Tentokrát v hlavní roli Rosnička 710.796 podniku Teplárny Brno, která předává lokomotivě ČD Cargo v pozadí jeden kotlový vůz. Rosnička opouští areál tepláren pouze párkrát do roka a odchytit ji není snadné. Po předcházejících neúspěšných pokusech jsem se jí konečně dočkal během tohoto slunečného rána.

Dne 8. 4. 2021 ráno jsem mířil k lékaři, když z kyjovského nadjezdu vidím posunující Lego 704.545 z podniku Šroubárny Kyjov. Nakonec jsem ho doběhl, když lokotka mířila zpět do hloubi závodu.

Den 17. 4. 2021 byl první sobotou, kdy byl opět umožněn volný pohyb osob po území republiky. Toho jsem musel okamžitě využít a zamířil jsem na projížďku na druhý konec republiky. Během pauzy ve stanici Žlutice jsem zachytil motoráček 810.050.

O kousek dále ve stanici Štědrá jsem zachytil dnes již raritní křižování dvou červených motoráčků 810.050 a 810.669. K tomu se přidala i trocha dubnového sněhu.

Následující den v neděli 18. 4. 2021 jsem zamířil do Jeseníků. Poslední opavský červený motoráček 810.049 byl zachycen během dvouminutového pobytu v dopravně Břidličná se sympatickou výpravní budovou.

Moje cesta pokračovala do Vrbna pod Pradědem. Zde osobní dopravu provozuje soukromý dopravce GW Train Regio. Místo kmenového vozu 816.001 v popředí toho dne jezdil žlutý motorový vůz 810.602 stojící v pozadí. Při fotografování ve stanici jsme byli slovně napadeni průvodčí, kterou jsme ani neměli v záběru. Ve vlaku a na stanici pak byla vyvěšena nějaká protirouškařská petice. Velmi neprofesionální.

Dne 21. 4. 2021 jsem se opět vydal na Posvitavské vlečky. Tentokrát prasátko 700.634 posunovalo s krytým vozem Habbiins, ve kterém se do podniku dováží karbid vápníku ze Švédska.

Závěrečným snímkem tohoto fotoblogu bych odbočil od železniční dopravy k dopravě autobusové. Dne 23. 4. 2021 jsme se vydali do Českých Budějovic zdokumentovat tamní trolejbusový a autobusový provoz. V dohledné době totiž budou dodána nová moderní nízkopodlažní vozidla, což bude znamenat definitivní konec pro zbylé vysokopodlažní autobusy značky Karosa. Zachycená Karosa řady B741 je od roku 2015 posledním pravidelně nasazovaným autobusem svého druhu v České republice.

 

Text a foto: Petr Jetelina 2021

Pokračovat:

FOTOBLOG: Květen a červen 2021 pohledem mého objektivu

FOTOBLOG: Leden a únor 2021, aneb jaká byla letošní zima mým objektivem

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlakem do Ruska přes Pobaltí: Díl 1.: Jedeme do Moskvy a Kazaně [2019]

Směr Balkán: Vlakem po Albánii [2018]

S Regiojetem do chorvatské Rijeky [2020]

Směr Balkán: Kosovo a Makedonie [2017]

Směr Balkán: Černá Hora a Srbsko [2021]

S Vlakfestem do Bosny, 1. část: Banja Luka a Mostar [2021]

Zastavení osobní dopravy na lokálkách Středočeského kraje [2021]

Zastavení osobní dopravy na trati Čelákovice – Mochov [2021]

Malá železniční exkurze do polských Glucholaz [2014]