FOTOBLOG: Listopad a prosinec 2021 pohledem mého objektivu

Závěr roku 2021 se nesl v postupném zkracování dnů a příchodu škaredého počasí. Ale i během tohoto období se objevilo pár hezkých dní a také provozních zajímavostí, které lákaly k pořízení fotografií. V listopadu se mi ještě zadařila poněkud neplánovaná cesta do západní Evropy přes Německo, Francii, Lucembursko a Belgii (článek z Lucemburska na blogu již vyšel). V prosinci také napadl sníh, v posledních letech nedostatkové zboží. Podívejme se na pár snímků, které jsem během listopadu a prosince 2021 vyfotografoval.

Celočervená souprava s motorovým vozem 810.408 a přípojným vozem BDtax byla zachycena ve stanici Mutěnice dne 7. 11. 2021. Motorový vůz bude do poloviny roku 2022 odstaven.

Ve stanici Lauterbourg nacházející se na francouzsko-neměcké hranici jsem dne 17. 11. 2021 zachytil soupravu osobního vlaku s lokomotivou BB 67591. Tato řada se vyráběla v letech 1969 - 1975. Francie je dnes plná moderních nízkopodlažních jednotek, nicméně v roce 2021 byly v okolí Štrasburku stále turnusovány tři tyto klasické soupravy s lokomotivou.

V lucemburské stanici Dudelange jsem dne 19. 11. 2021 zachytil pantograf 2001 CFL jako osobní vlak Bettembourg - Volmerange-les-Mines.

Trojice pantografů řady 2000 CFL byla zachycena dne 19. 11. 2021 na viaduktu v samotném Lucemburku. Vlak míří do stanice Diekirch.

V Belgii jsou stále provozovány prastaré panťáky řady AM-70LH vyráběné v letech 1971-1979. Pantograf s číslem 706 byl zachycen dne 20. 11. 2021 na příjezdu do stanice Lutych (Liége-Guillemins).

Před příchodem nového grafikonu pro rok 2022 se ještě ve větším množství prosazovaly v provozu originální červené motorové vozy řady 810. Vůz 810.627 byl zachycen jako náhrada ve stanici Moravský Písek dne 28. 11. 2021.

V roce 2021 se naskytla po zhruba pěti letech šance opět potkat v Boskovicích řadu 810 jako náhradu za motorové jednotky řady 814. Veselský vůz 810.433 byl v Boskovicích zachycen dne 3. 12. 2021. Ten bude do poloviny roku 2022 odstaven z provozu.

Provoz na tzv. Staré Tišnovce, trati Tišnov - Žďár nad Sázavou, byl v druhé polovině roku 2021 provázen značným nedostatkem provozu schopných vozidel. Vyvrcholením této krize se stalo nasazení lokomotivy 742.452 "Rákosníček" do čela osobních vlaků. Dne 8. 12. 2021 byla lokomotiva zachycena při rozjezdu ze zastávky Radňovice.

Další podoba náhradní soupravy na Staré Tišnovce. Dne 10. 12. 2021 byla zachycena v žst. Tišnov celočervená souprava tvořená vozy 810.123, BDtax a 810.537.

Dne 17. 12. 2021 jsem na hlavním nádraží v Praze potkal náhodně dvě žehličky 111.006 a 111.035.

Poslední fotografií roku 2021 se stala celočervená souprava motorových vozů 810.627 a 810.469, které dne 27. 12. 2021 míjí mechanickou předvěst žst. Vrbovce. Jedná se o náhradu za jednu turnusovou jednotku Regionova 814.2, která byla dočasně převedena do Brna-Maloměřic pro zvládnutí tamní kritické vozové situace.


Text a foto: Petr Jetelina 2021

 

Pokračovat:

FOTOBLOG: Září a říjen 2021 pohledem mého objektivu

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlakem do Ruska přes Pobaltí: Díl 1.: Jedeme do Moskvy a Kazaně [2019]

Směr Balkán: Vlakem po Albánii [2018]

S Regiojetem do chorvatské Rijeky [2020]

Směr Balkán: Kosovo a Makedonie [2017]

Směr Balkán: Černá Hora a Srbsko [2021]

S Vlakfestem do Bosny, 1. část: Banja Luka a Mostar [2021]

Zastavení osobní dopravy na lokálkách Středočeského kraje [2021]

Zastavení osobní dopravy na trati Čelákovice – Mochov [2021]

Malá železniční exkurze do polských Glucholaz [2014]