FOTOBLOG: Leden a únor 2022 pohledem mého objektivu

První dva měsíce nového roku 2022 bohužel nebyly příliš plodné. Nový rok jsem sice zahájil návštěvou Slovinska, o které jsem již vydal reportáž dříve. Bohužel letošní zima nestála za nic, byla téměř bez sněhu a s minimem slunečních dní, což k fotografování či k výletu vlakem příliš nelákalo. Přesto bych se rád podělil o pár snímků, které se mi povedlo během ledna a února 2022 zachytit.

Nedaleko zastávky Podmelec jsem dne 8. 1. 2022 zachytil motorovou jednotku 813-128 jedoucí z Nove Gorice do Jesenice.

Dne 7. 1. 2022 byl na předměstí Lublaně zachycen "Reagan" 664.102 v čele osobního vlaku LP 3217 [Ljubljana – Novo Mesto Kandija]. Již od října 2020 jsou nasazovány tyto mohutné lokomotivy do čela souprav osobních vlaků na této trati z důvodu nedostatku nově dodávaných motorových jednotek Stadler, které jsou odesílány zpět k výrobci. Jedná se o návrat klasických souprav v nezávislé trakci na koleje ve Slovinsku po zhruba šesti letech, kdy byl poslední výkon "Reaganů" v osobní dopravě, rychlík Citadella, v úseku Pragersko–Hodoš převeden v roce 2016 z nezávislé trakce do elektrické.

Dne 26. 1. 2022 jsem měl chvíli čas. Zachytil jsem červený motorový vůz 810.408 na osobním vlaku Kyjov - Veselí nad Moravou.

Dne 28. 1. 2022 jsem na starém Královopolském nádraží potkal Prasátko 702.613 Královopolských strojíren, které jinak zůstává schováno v hloubi areálu podniku.

Dne 10. 2. 2022 jsem se na chvíli zastavil na předměstí Olomouce, kde jsem nedaleko konečné zastávky Nová ulice zachytil soupravu dvou tramvají Tatra T3, ze kterých se v Olomouci stává pomalu ohrožený druh.

Dne 12. 2. 2022 byl objednán zvláštní vlak do Velkých Karlovic s lokomotivou 730.639 a dlouhým "Balmem" společnosti Moravská železniční. Reportáž z této jízdy se na webu objeví během března.

Přesluhující pantograf 560.027 - 028 má před sebou poslední rok služby. Letošní rok jsou v turnusu nasazeny pouze tři jednotky, které se s příchodem nových elektrických jednotek "Moravia" definitivně odeberou do historie. Dne 20. 2. 2022 byl pantograf zachycen nedaleko zastávky Brno-Lesná.

 

Text a foto: Petr Jetelina 2022

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlakem do Ruska přes Pobaltí: Díl 1.: Jedeme do Moskvy a Kazaně [2019]

Směr Balkán: Vlakem po Albánii [2018]

S Regiojetem do chorvatské Rijeky [2020]

Směr Balkán: Kosovo a Makedonie [2017]

Směr Balkán: Černá Hora a Srbsko [2021]

S Vlakfestem do Bosny, 1. část: Banja Luka a Mostar [2021]

Zastavení osobní dopravy na lokálkách Středočeského kraje [2021]

Zastavení osobní dopravy na trati Čelákovice – Mochov [2021]

Malá železniční exkurze do polských Glucholaz [2014]