První dva měsíce nového roku 2022 bohužel nebyly příliš plodné. Nový rok jsem sice zahájil návštěvou Slovinska, o které jsem již vydal reportáž dříve. Bohužel letošní zima nestála za nic, byla téměř bez sněhu a s minimem slunečních dní, což k fotografování či k výletu vlakem příliš nelákalo. Přesto bych se rád podělil o pár snímků, které se mi povedlo během ledna a února 2022 zachytit.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEhvrvGnUGBVwvoMLbyl3JknujYz9K1E-ON_O2uWe4yEOUzYARKL_jCTG7v8HGSJzni3Mz7s_r172cNFXVH69o8OfLIPsO1WFpBOPgbpk5qBJihUvG4qDLmV9c45MHu-acFXj9l9-2aat0caYnDtsdqPNaUcdt9QXAynresUZUkMFv3QR2I1-5uxez6eaQ=w640-h458) |
Nedaleko zastávky Podmelec jsem dne 8. 1. 2022 zachytil motorovou jednotku 813-128 jedoucí z Nove Gorice do Jesenice.
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiMnsJ2mnxI4CciDYm4EpHMaX1KGROzqVwyx6yCdQyzaQtVPP0lzXm5TCxKiVTOvBYohpOVN7AleQRqhXeN66GN632XvrNLV7Hyo2SedcxXMdUFZVWqoiqxGMT9ytv83CmSGCw9N8KU8y1YFpTjkEt-ypiS5ND2Xum2cCEbbbEYLu8dt8yHT5lFaX5Vdw=w640-h426) |
Dne 7. 1. 2022 byl na předměstí Lublaně zachycen "Reagan" 664.102 v čele
osobního vlaku LP 3217 [Ljubljana – Novo Mesto Kandija]. Již od října
2020 jsou nasazovány tyto mohutné lokomotivy do čela souprav osobních
vlaků na této trati z důvodu nedostatku nově dodávaných motorových
jednotek Stadler, které jsou odesílány zpět k výrobci. Jedná se o návrat
klasických souprav v nezávislé trakci na koleje ve Slovinsku po zhruba
šesti letech, kdy byl poslední výkon "Reaganů" v osobní dopravě, rychlík
Citadella, v úseku Pragersko–Hodoš převeden v roce 2016 z nezávislé
trakce do elektrické. |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEh_fcR28k5qcIdb5bQQ3BL1WbLwq6LmDcJjM88gN6axZQZZuV1tNDYgqUX_AzdqPbtZht02vE7sH9iGKy4XoJhT7u8LQkvlm94tl1ztUiHVgutGk05O0IGOtRZ3VyPF5RCufbCV2tEnEv5m9yvu9jDNvnwkXMdEYdGlE2afq5i8SP3Pf-SkqSkZ_l9VNA=w640-h426) |
Dne 26. 1. 2022 jsem měl chvíli čas. Zachytil jsem červený motorový vůz 810.408 na osobním vlaku Kyjov - Veselí nad Moravou.
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgN-rdB4cKtmHx0MQvZZfruvKdw6VehrurFSMWpktDwzK6EdtfNoC3k_F0spE1L3uThbndqe3Qq66ZCz035yCtur8yI69eSUwUrTSUsFB3omIAJbSjS3i2YOrT2yzBSQDi1yKQSHyhQA7qOHWCuEVKE3iR9VORB6LyDR03hGJ_D_CVzMz-cfDtcQR6nWg=w640-h426) |
Dne 28. 1. 2022 jsem na starém Královopolském nádraží potkal Prasátko 702.613 Královopolských strojíren, které jinak zůstává schováno v hloubi areálu podniku.
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiHHsgnIfofNmKviT7TmnGMU6wjvjUrQg6ae-cGn9443_fpOf57rDba6Ka2wvfIvtrZ6lVdt1LWENssahVcEd8nEx9Iq86HmuF55FoPt-Ddl5WQSohqdWFSLB8J6Iq6X9EhdQIOjXToLUqgTAstohIKaFMazVpxVccJ5PxI74Eq5HD32hsL_gw2Git0Ig=w640-h426) |
Dne 10. 2. 2022 jsem se na chvíli zastavil na předměstí Olomouce, kde jsem nedaleko konečné zastávky Nová ulice zachytil soupravu dvou tramvají Tatra T3, ze kterých se v Olomouci stává pomalu ohrožený druh.
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEhNp46MXgoG3dZh6ba7FJLZOBx3-Pw_GcQ6bvdcCpxZUtGCRB5vIaaVWp2pbh4ERabloUqG3Qtl5KPSStiKyddDoNogjV6aQ4FSNCo5bBjkuf4GOWAONPb2jXfXrETOg-RsjmBps_zDt4f9RkIgLum087nE6JGVdyErtep9zVsL3wicHmqGBC-iN7U02Q=w640-h426) |
Dne 12. 2. 2022 byl objednán zvláštní vlak do Velkých Karlovic s lokomotivou 730.639 a dlouhým "Balmem" společnosti Moravská železniční. Reportáž z této jízdy se na webu objeví během března.
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEj1N7schJeIObnHK6XkyArsPvb8A7veobgK3sQ2W3fotjdEyDUEJM5MkZXnX4r4KfbUl-M1R_qdEUf8RzlDle7UhzCF4GMjXYr8jbNmhQqklcnSEhYdbsNcHBkqdRPET9AHsqw3BwpDaCUnsPRUdwFumtkVWoS_dpqHe5bf3H0x3C6jaN8YDNilUoVJCw=w640-h426) |
Přesluhující pantograf 560.027 - 028 má před sebou poslední rok služby. Letošní rok jsou v turnusu nasazeny pouze tři jednotky, které se s příchodem nových elektrických jednotek "Moravia" definitivně odeberou do historie. Dne 20. 2. 2022 byl pantograf zachycen nedaleko zastávky Brno-Lesná.
|
Text a foto: Petr Jetelina 2022
Komentáře
Okomentovat