Exkurze na staveniště tunelu Ejpovice [2017]

Dne 26. 9. 2017 byla slavnostně proražena druhá (severní) tunelová trouba nejdelšího železničního tunelu v České republice, tunelu Ejpovice, s celkovou délkou 4150 m. Ražba probíhala ve směru Ejpovice - Plzeň-Doubravka. Razící štít nejprve prorazil první (jižní) tunelovou troubu již 7.6.2016, následně se přesunul zpět do Ejpovic a zahájil ražbu druhé trouby.

Web společnosti Metrostav uváděl k této příležitosti následující zprávu:

V odpoledních hodinách v úterý 26. září 2017 se razicí stoj Viktorie vynořil na plzeňské Doubravce. Po 380 dnech pod zemí prorazil druhý, severní tubus našeho nejdelšího železničního tunelu. Razicí hlava se dostala z plného profilu zatím do takzvané „lavice“. Tou projede do 7. října, na kdy Metrostav připravil slavnostní prorážku pro veřejnost. V 10 hodin máte i vy možnost se této podívané zúčastnit u výjezdového portálu v plzeňské čtvrti Doubravka.

Měl jsem možnost zúčastnit se menší exkurze na staveniště, kterému dominoval razící štít Viktorie, kterým byly jednotlivé tunely raženy. Ten byl poté rozebrán. Dokumentace byla pořízena dne 17.10.2017.













Pohled směrem k Plzni. V pozadí je patrné vedení původní tratě.

V těchto místech se dnes odděluje stopa nové tratě směrem doprava k tunelu. Na ještě existující staré trati byl zachycen osobní vlak z Berouna s lokomotivou 363.064.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlakem do Ruska přes Pobaltí: Díl 1.: Jedeme do Moskvy a Kazaně [2019]

Směr Balkán: Vlakem po Albánii [2018]

S Regiojetem do chorvatské Rijeky [2020]

Směr Balkán: Kosovo a Makedonie [2017]

Směr Balkán: Černá Hora a Srbsko [2021]

S Vlakfestem do Bosny, 1. část: Banja Luka a Mostar [2021]

Zastavení osobní dopravy na lokálkách Středočeského kraje [2021]

Zastavení osobní dopravy na trati Čelákovice – Mochov [2021]

Malá železniční exkurze do polských Glucholaz [2014]