Dvojice Šlechtičen provedla zatěžovací zkoušku v Plzni [2020]
Ve čtvrtek 10. 9. 2020 se v Plzni na Bílé Hoře naskytla nevšední podívaná. Na trati č. 160, která byla v rámci výluky od 30. 4. 2020 do 11. 9. 2020 vyloučena z provozu, se objevila hned dvojice parních lokomotiv řady 475.1, známé jako Šlechtičny. Ty se zde ukázaly v rámci zatěžovací zkoušky nového mostu u zastávky Bílá Hora. Každá z lokomotiv vážící přes 100 tun tomuto účelu krásně posloužily.
Krátce o stavbě
Nový most byl součástí výstavby úseku silnice I/20 mezi ulicemi Plaská a Jateční. Její vizualizaci si můžete prohlédnout na portálu youtube. Tato stavba částečně ovlivňuje i železniční trať č. 160. Bylo nutno postavit dva nové železniční mosty, jeden pro trať 160, druhý pro vlečku Ferona. Most pro trať má elegantní pilíř ve tvaru písmene V, který bude ve výsledku stát ve středu okružní křižovatky. Celá stavba mostu proběhla ve velmi rychlém tempu, pouhých 135 dní.
Celkem prošlo opravou cca. 600 m tratě. Dále byla modernizována zastávka Plzeň-Bilá Hora. Bylo postaveno nové mimoúrovňové nástupiště o délce 120 m s výškou hrany 550 mm nad temenem kolejnice a nový přístřešek pro cestující. Po dokončení silničních objektů bude postaven i bezbariérový chodník a schodiště z ulice k nástupišti. Jako bonus byl zrušen jeden přejezd v km 4,226. Rozsah prací si lze prohlédnout ve schémátku níže.
Zjednodušené schéma stavby. Červeně: koleje a nástupiště, modře: nové mostní objekty, oranžově: nové silniční komunikace |
Lokomotivy v akci
Jelikož jsem se na stavbě projekčně podílel, nemohl jsem si tuto podívanou nechat ujít. Kolem desáté dopoledne se dvojice Šlechtičen 475.111 + 475.179 ukázala před železničním mostem přes řeku Berounku, aby se po chvíli vyčkávání pomalým krokem vydaly směrem ke stavbě a minuly tak červený terč, který vylučuje kolej z provozu. Zhruba v 10:30 lokomotivy najely na samotný most a zkouška mohla začít.
Opatrný nájezd na most přes řeku Berounku. Stavba se nachází hned za ním. |
Nájezd na nový most |
Na novém mostě |
Lokomotiva koná posun směrem na Žatec |
| ||||
Během této doby jsem se odebral opět k mostu přes Berounku.
Lokomotivy se opět spojily a ve 13:00 se za doprovodu kouřových a
zvukových efektů odebraly zpět směrem k Plzni. Zkouška dopadla úspěšně a o den později 11. 9. 2020 od 18:00 byl trať dána do zkušebního provozu.
Zkouška je u konce, lokomotivy odjíždí zpět do Plzně |
Text a foto: Ing. Petr Jetelina 2020
Komentáře
Okomentovat